Eén keer per jaar vraagt FOD Binnenlandse Zaken mensen met een inbraakdetectiesysteem om hun gegevens te valideren bij de politie.

Voor wie?

Voor alle gebruikers van een inbraaksysteem dat niet aangesloten is op een meldkamer voor doormelding van de signalen. Hiervoor ontvangt u een e-mail van de Algemene Directie Veiligheid en Preventie (noreply.spv@ibz.fgov.be als afzender) in de drie landstalen.

Indien wel aangesloten, doet de meldkamer dit voor u en ontvangt u ook geen mails.

Hoe aanmelden?

De aangifte kan enkel via policeonweb.belgium.be. U kan u aanmelden door middel van een token of E-ID kaart (lezer noodzakelijk). Wij, als installateur, kunnen dit spijtig genoeg niet in uw plaats doen. Dit moet door uzelf of door de meldkamer, indien u aangesloten bent, gedaan worden.

Doet uw huidige installateur niet het nodige om u te informeren of begeleiden? Wij gaan graag voor u na of we uw installatie kunnen onderhouden.

Voordeel meldkamer?

Koppel uw inbraaksysteem aan een meldkamer en u moet hier in de toekomst niets voor ondernemen.

Problemen?

Heeft u een aansluiting op de meldkamer en ontvangt u toch nog e-mails van FOD? Dan is er waarschijnlijk een dubbele registratie gebeurd en kunt u het best contact opnemen met FOD.

FOD domeinverantwoordelijken:

  • Beveiliging: Pascale Cornette – +32 25 57 34 58
  • Secretariaat: Marie-France Van Baestelaere – +32 25 57 34 43
  • www.vigilis.be

Meer informatie?

Download de PDF

Steeds tot uw dienst!

Contacteer ons gerust. Vragen staat vrij bij GDW Security. Voor onze klanten zijn we 24/7 telefonisch bereikbaar.

Zoekt u een elektronische beveiligingsoplossing op maat? Onze beveiligingsadviseur werkt na een persoonlijke risicoanalyse graag een voorstel voor u uit.

200

Nieuwe projecten in 2023