Eén keer per jaar vraagt FOD Binnenlandse Zaken mensen met een inbraakdetectiesysteem om hun gegevens te valideren bij de politie.

Voor wie?

Voor alle gebruikers van een inbraaksysteem dat niet aangesloten is op een meldkamer voor doormelding van de signalen. Hiervoor ontvang je een e-mail van de Algemene Directie Veiligheid en Preventie (noreply.spv@ibz.fgov.be als afzender) in de drie landstalen.

Indien wel aangesloten, doet de meldkamer dit voor jou en ontvang je ook geen mails.

Hoe aanmelden?

De aangifte kan enkel via policeonweb.belgium.be. Je kan je aanmelden door middel van een token of E-ID kaart (lezer noodzakelijk). Wij, als installateur, kunnen dit spijtig genoeg niet in jouw plaats doen. Dit moet door jezelf of door de meldkamer, indien je aangesloten bent, gedaan worden.

Doet je huidige installateur niet het nodige om je te informeren of begeleiden? Wij gaan graag voor je na of we jouw installatie kunnen onderhouden.

Voordeel meldkamer?

Koppel je inbraaksysteem aan een meldkamer en je moet hier in de toekomst niets voor ondernemen.

Problemen?

Heb je een aansluiting op de meldkamer en ontvang je toch nog e-mails van FOD? Dan is er waarschijnlijk een dubbele registratie gebeurd en kan je het best contact opnemen met FOD.

FOD domeinverantwoordelijken:

  • Beveiliging: Pascale Cornette – +32 25 57 34 58
  • Secretariaat: Marie-France Van Baestelaere – +32 25 57 34 43
  • www.vigilis.be

screenshot

Meer informatie?

Download de PDF

Steeds tot je dienst!

Contacteer ons gerust. Vragen staat vrij bij GDW Security. Voor onze klanten zijn we 24/7 telefonisch bereikbaar.

Zoek je een elektronische beveiligingsoplossing op maat? Eén van onze beveiligingsadviseurs werkt na een persoonlijke risicoanalyse graag een voorstel uit.

200

Nieuwe projecten in 2023